Wydział Geodezji i Katastru
Dyrektor: mgr Jerzy Oleksiewicz
tel: 095 7355 641
fax:095 7355 734
e-mail: wkg@um.gorzow.pl
adres: Urząd Miasta Gorzowa Wlkp., ul.Sikorskiego 3-4, 66-400 Gorzów Wlkp.
pok.: 403
Zakres działania Wydziału
- prowadzenie miejskiego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, w tym ewidencji gruntów i budynków, gleboznawczej klasyfikacji gruntów i geodezyjnej ewidencyjnej sieci uzbrojenia terenu;
- koordynowanie usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu;
- zakładanie osnów szczegółowych;
- przeprowadzanie powszechnej taksacji nieruchomości oraz opracowywanie i prowadzenie map i tabel taksacyjnych dotyczących nieruchomości;
- ochrona znaków geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych;
- tworzenie, prowadzenie w systemie teleinformatycznym i udostępnianie baz danych obejmujących następujące zbiory danych przestrzennych infrastruktury informacji przestrzennej:
a) ewidencji gruntów i budynków,
b) geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu,
c) ewidencji miejscowości, ulic i adresów,
d) rejestru cen i wartości nieruchomości,
e) szczegółowych osnów geodezyjnych,
f) obiektów topograficznych. - tworzenie, prowadzenie w systemie teleinformatycznym i udostępnianie standardowych opracowań kartograficznych w skalach 1:500, 1:1000, 1:2000, 1:5000
a) mapy ewidencyjnej,
b) mapy zasadniczej. - prowadzenie rejestru terenów zamkniętych;
- prowadzenie ewidencji operatów szacowania nieruchomości;
- prowadzenie spraw rozgraniczania nieruchomości;
- ustalanie numerów porządkowych budynków;
- prowadzenie spraw scalania i wymiany gruntów;
- sporządzanie wniosków o wyrażenie zgody na zmianę przeznaczenia gruntów i ewidencjonowania wyrażonych zgód;
- prowadzenie spraw ochrony gruntów rolnych i leśnych;
- prowadzenie spraw podziałów nieruchomości;
- prowadzenie spraw scalania i podziałów nieruchomości;
- prowadzenie spraw komunalizacji gruntów skarbu państwa;
- regulowanie stanów prawnych gruntów komunalnych;
- prowadzenie ewidencji gruntów komunalnych;
- prowadzenia spraw nazewnictwa ulic i placów, w tym współdziałanie z Komisją ds. Nazewnictwa Ulic i Placów;
- wydawanie opinii w sprawach ładu przestrzennego, gospodarki nieruchomościami, ochrony środowiska i przyrody oraz gospodarki wodnej;
- zlecanie i nadzorowanie prac geodezyjnych wykonywanych na potrzeby miasta
i Skarbu Państwa; - tworzenie, aktualizowanie i udostępnianie zbiorów metadanych infrastruktury informacji przestrzennych w zakresie właściwości prezydenta;
- tworzenia aktualizacja i udostępnianie zbiorów danych przestrzennych w zakresie właściwości prezydenta;
- zgłaszanie do ewidencji prowadzonej przez Głównego Geodetę Kraju zbiorów i usług danych przestrzennych;
- współdziałanie z organami wiodącymi i innymi organami administracji przy tworzeniu, utrzymywaniu, rozwijaniu i funkcjonowaniu infrastruktury danych przestrzennych;
- uzgadnianie i udzielanie dostępu do zbiorów danych przestrzennych;
- uzgadnianie klasyfikacji i standardów prowadzenia zbiorów danych przestrzennych;
- współdziałanie z innymi jednostkami w celu określania modułów tworzonych zbiorów przestrzennych.
[<< wróć ]
Informacje o autorze oraz zmianach niniejszego artykułu
Informację wytworzył(a): | Dolny Bartosz w dniu 2011-10-21 14:00:16 |
Informację opublikował(a): | Dolny Bartosz w dniu 2011-10-24 13:08:36 |
Ostatnio zmienił(a): | Dolny Bartosz w dniu 2011-10-24 13:08:36 |
Historia zmian dokumentu: | http://archiwum.bip.gorzow.pl/history.php?id=7390 |