Wydział Majątku i Działalności Gospodarczej


Dyrektor: mgr Ryszard Kneć
tel: 095 7355 559
fax: 095 7355 670 
e-mail: mdg@um.gorzow.pl
adres: Urząd Miasta Gorzowa Wlkp., ul. Kombatantów 34, 66-400 Gorzów Wlkp.
pok.: 1017

 

Zakres działania Wydziału:

 

  1. prowadzenie rejestrów:
    a) jednostek organizacyjnych miasta,
    b) spółek i fundacji z udziałem miasta;
  2. prowadzenie wykazu członków zarządów spółek i fundacji oraz rad nadzorczych;
  3. analiza sprawozdań finansowych spółek i fundacji z udziałem miasta;
  4. składanie prezydentowi okresowych informacji z działalności spółek i fundacji z udziałem miasta;
  5. współpraca ze spółkami i fundacjami z udziałem miasta prowadzącymi działalność na mieniu komunalnym, w tym m. in. nadzór nad gospodarką powierzonym mieniem komunalnym;
  6. przygotowywanie koncepcji oraz szczegółowych planów restrukturyzacji i przekształceń jednostek organizacyjnych miasta w spółki;
  7. przygotowywanie koncepcji oraz szczegółowych planów restrukturyzacji i przekształceń fundacji i spółek prawa handlowego, w których miasto posiada udziały lub akcje;
  8. wdrażanie przyjętych koncepcji i planów przekształceń miejskich jednostek organizacyjnych w spółki oraz fundacji i spółek prawa handlowego, w których miasto posiada udziały lub akcje, a także monitorowanie skuteczności przyjętych rozwiązań;
  9. analiza efektywności działania przekształconych w spółki jednostek organizacyjnych oraz fundacji i spółek prawa handlowego, w których miasto posiada udziały lub akcje;
  10. prowadzenie ewidencji majątku miasta zgodnie z klasyfikacją statystyczną, w tym szczegółowej ewidencji analitycznej wszystkich środków trwałych, które są własnością urzędu, według klasyfikacji rodzajowej środków trwałych i z podziałem według miejsca użytkowania;
  11. prowadzenie spraw związanych z przekazywaniem środków trwałych innym jednostkom;
  12. organizacja i koordynacja inwentaryzacji majątku użytkowanego przez urząd;
  13. sporządzanie sprawozdań w zakresie rzeczowego majątku miasta;
  14. współdziałanie z Wydziałem Budżetu i Rachunkowości w zakresie ewidencyjnego ujmowania majątku miasta;
  15. przedkładanie prezydentowi okresowych analiz i sprawozdań o stanie i sposobie gospodarowania rzeczowym majątkiem miasta;
  16. opracowywanie analiz obejmujących prawidłowość wykorzystania majątku miasta;
  17. realizacja spraw wynikających z przepisów - Ustawy o swobodzie działalności gospodarczej, Ustawy prawo działalności gospodarczej oraz Ustawy o Krajowym Rejestrze Sądowym w zakresie prowadzenia ewidencji przedsiębiorców;
  18. załatwianie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na terenie miasta na sprzedaż napojów alkoholowych w sieci detalicznej i gastronomicznej;
 
[<< wróć ]

Informacje o autorze oraz zmianach niniejszego artykułu
Informację wytworzył(a):Dolny Bartosz w dniu 2011-07-29 14:47:27
Informację opublikował(a):Dolny Bartosz w dniu 2011-10-19 14:25:18
Ostatnio zmienił(a):Exner Robert w dniu 2013-09-23 15:11:51
Historia zmian dokumentu:http://archiwum.bip.gorzow.pl/history.php?id=11788