Wydział Infrastruktury Miejskiej
Dyrektor: Agnieszka Kuźba
tel. 095 7355 764
fax: 095 7355 783
e-mail: wim@um.gorzow.pl
adres: Urząd Miasta Gorzowa Wlkp., ul. Kombatantów 34, 66-400 Gorzów Wlkp.
pok.:
Zakres działania Wydziału:
- opiniowanie projektów planów rozwoju sieci drogowej;
- opracowywanie projektów planów finansowania przebudowy, remontu, utrzymania i ochrony dróg w ramach zadań wydziału;
- pełnienie funkcji inwestora przy realizacji zadań powierzonych wydziałowi;
- utrzymanie nawierzchni dróg, chodników, drogowych obiektów inżynierskich, urządzeń zabezpieczających ruch i innych urządzeń związanych z drogą;
- realizacja zadań w zakresie inżynierii ruchu;
- przygotowanie infrastruktury drogowej dla potrzeb obronnych oraz wykonywanie innych zadań na rzecz obronności kraju;
- koordynacja robót w pasie drogowym;
- przygotowywanie uchwał ustalających wysokość stawek opłat za zajęcie pasa drogowego dla:
a) prowadzenia robót w pasie drogowym,
b) umieszczania w pasie drogowym urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego,
c) umieszczania w pasie drogowym obiektów budowlanych niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego oraz reklam,
d) zajęcia pasa drogowego na prawach wyłączności w celach innych niż wymienione w ppkt. od a) do c); - wydawanie zezwoleń na: zajęcie pasa drogowego, zjazdy z dróg oraz pobieranie opłat i kar pieniężnych;
- wydawanie zezwoleń na lokalizację w pasie drogowym obiektów budowlanych lub urządzeń niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego;
- wyrażanie zgody na umieszczenie urządzenia liniowego w odległości mniejszej niż 5 m od granicy pasa drogowego;
- wyrażanie zgody na usytuowanie obiektów budowlanych przy drogach w odległości mniejszej niż określona w ustawie o drogach publicznych;
- wyrażanie zgody na przebudowę lub remont kapitalny istniejących w pasie drogowym obiektów niezwiązanych z gospodarką drogową lub potrzebami ruchu;
- uzgadnianie w zakresie możliwości włączenia do drogi ruchu drogowego spowodowanego zmianą zagospodarowania terenu przyległego do pasa drogowego;
- przygotowywanie umów dzierżawy lub najmu kanałów technologicznych (zlokalizowanych w pasie drogowym przez zarządcę drogi) zainteresowanym podmiotom, wybranym w drodze przetargu;
- prowadzenie ewidencji dróg, obiektów mostowych, tuneli, przepustów i promów oraz udostępnianie ich na żądanie uprawnionym organom;
- sporządzanie informacji o drogach publicznych oraz przekazywanie ich Generalnemu Dyrektorowi Dróg Krajowych i Autostrad;
- przeprowadzanie okresowych kontroli stanu dróg i drogowych obiektów inżynierskich;
- wykonywanie robót interwencyjnych, utrzymaniowych i zabezpieczających;
- przeciwdziałanie niszczeniu dróg przez ich użytkowników;
- przeciwdziałanie niekorzystnym przeobrażeniom środowiska mogącym powstać lub powstającym w następstwie budowy lub utrzymania dróg;
- wprowadzanie ograniczeń bądź zamykanie dróg i drogowych obiektów inżynierskich dla ruchu oraz wyznaczanie objazdów drogami różnej kategorii, gdy występuje bezpośrednie zagrożenie bezpieczeństwa osób lub mienia;
- dokonywanie okresowych pomiarów ruchu drogowego;
- objazdy ulic i bieżąca kontrola obiektów mostowych;
- urządzanie czasowego przejazdu przez grunty przyległe do pasa drogowego w razie przerwy w komunikacji na drodze;
- przygotowanie propozycji uchwał dotyczących zaliczenia drogi do odpowiedniej kategorii i pozbawienia jej dotychczasowej kategorii, zgodnie z wymogami ustawy o drogach publicznych;
- przygotowanie propozycji uchwał opiniujących lub ustalających przebieg dróg publicznych na terenie miasta;
- ustalanie obszarów charakteryzujących się znacznym deficytem miejsc postojowych;
- wydawanie zezwoleń na „koperty” – zastrzeżone stanowiska postojowe, do korzystania z nich na prawach wyłączności;
- wydawanie opinii odnośnie wykorzystania zarezerwowanego pod przyszłą budowę lub przebudowę drogi pasa terenu na cele rolnicze lub gospodarcze o tymczasowym charakterze;
- występowanie z wnioskami o dokonanie podziału lub podziału i scalenia nieruchomości zgodnie z przepisami o gospodarce nieruchomościami w przypadku konieczności nabycia gruntów przeznaczonych pod pas drogowy;
- przygotowywanie umów dzierżawy, najmu lub użyczenia gruntów pasa drogowego na cele związane z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego, a także na cele związane z potrzebami obsługi użytkowników ruchu;
- określanie tras przejazdu pojazdów nienormatywnych;
- wydawanie zezwoleń na przejazdy po drogach publicznych pojazdów nienormatywnych i pobieranie opłat;
- określanie miejsc włączenia ruchu drogowego spowodowanego zlokalizowaniem zabudowy do istniejącej lub projektowanej drogi;
- prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem ulic od odpowiedzialności cywilnej za zły stan ich nawierzchni;
- prowadzenie obsługi Zespołu do spraw bezpieczeństwa energetycznego miasta;
- utrzymywanie czystości terenów zarządzanych przez miasto;
- likwidowanie nielegalnych wysypisk śmieci;
- prowadzenie spraw w zakresie deratyzacji na terenie miasta;
- prowadzenie spraw w zakresie szaletów miejskich;
- prowadzenie spraw w zakresie zarządu zielenią miejską;
- prowadzenie spraw w zakresie małej architektury m.in. fontann, murów oporowych, schodów itp.;
- prowadzenie spraw w zakresie oświetlenia ulic;
- prowadzenie spraw w zakresie podświetlania obiektów zabytkowych;
- dekoracja miasta z okazji świąt;
- prowadzenie spraw w zakresie opieki nad miejscami pamięci i pomnikami;
- prowadzenie spraw wynikających z przepisów o cmentarzach i chowaniu zmarłych;
- prowadzenie spraw w zakresie cmentarzy komunalnych;
- prowadzenie spraw w zakresie cmentarzy zamkniętych;
- prowadzenie spraw w zakresie utrzymania cmentarza wojennego;
- prowadzenie ewidencji żołnierzy pochowanych na cmentarzu wojennym;
- prowadzenie spraw w zakresie ochrony przeciwpowodziowej – utrzymanie i remonty urządzeń melioracji wodnych podstawowych będących własnością miasta.;
- prowadzenie spraw w zakresie kanalizacji deszczowej;
- prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem stawów oraz rzek w zakresie określonym w wydanych decyzjach-pozwoleniach wodnoprawnych;
- prowadzenie spraw w zakresie studni publicznych i zdrojów ulicznych;
- prowadzenie spraw związanych z Ochotniczą Strażą Pożarną;
- prowadzenie spraw związanych z psami ras uznanych za agresywne;
- prowadzenie spraw związanych z działalnością miejskiego schroniska dla bezdomnych zwierząt;
- prowadzenie spraw w zakresie elektronicznej rejestracji psów;
- prowadzenie spraw w zakresie zaopatrzenia odbiorców w energię elektryczną służącą do oświetlenia ulic, placów i dróg;
- wydawanie decyzji:
a) na sprowadzenie zwłok z zagranicy,
b) na utrzymywanie psów ras uznanych za agresywne,
c) na odebranie czasowo lub na stałe zwierząt, które są rażąco zaniedbywane - opiniowanie i uzgadnianie lokalizacji obiektów na terenach utrzymywanych przez Wydział oraz robót prowadzonych na tych terenach;
- współdziałanie przy wdrażaniu programów pomocowych związanych z rozwojem gospodarki komunalnej.
[<< wróć ]
Informacje o autorze oraz zmianach niniejszego artykułu
Informację wytworzył(a): | Dolny Bartosz w dniu 2011-07-29 14:11:51 |
Informację opublikował(a): | Dolny Bartosz w dniu 2011-10-19 14:27:00 |
Ostatnio zmienił(a): | Exner Robert w dniu 2012-09-07 08:38:02 |
Historia zmian dokumentu: | http://archiwum.bip.gorzow.pl/history.php?id=9588 |