Wydział Infrastruktury Miejskiej

Dyrektor: Agnieszka Kuźba

tel. 095 7355 764
fax: 095 7355 783
e-mail: wim@um.gorzow.pl
adres: Urząd Miasta Gorzowa Wlkp., ul. Kombatantów 34, 66-400 Gorzów Wlkp.
pok.:

 

Zakres działania Wydziału:

 

  1. opiniowanie projektów planów rozwoju sieci drogowej;
  2. opracowywanie projektów planów finansowania przebudowy, remontu, utrzymania i ochrony dróg w ramach zadań wydziału;
  3. pełnienie funkcji inwestora przy realizacji zadań powierzonych wydziałowi;
  4. utrzymanie nawierzchni dróg, chodników, drogowych obiektów inżynierskich, urządzeń zabezpieczających ruch i innych urządzeń związanych z drogą;
  5. realizacja zadań w zakresie inżynierii ruchu;
  6. przygotowanie infrastruktury drogowej dla potrzeb obronnych oraz wykonywanie innych zadań na rzecz obronności kraju;
  7. koordynacja robót w pasie drogowym;
  8. przygotowywanie uchwał ustalających wysokość stawek opłat za zajęcie pasa drogowego dla:
    a) prowadzenia robót w pasie drogowym,
    b) umieszczania w pasie drogowym urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego,
    c) umieszczania w pasie drogowym obiektów budowlanych niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego oraz reklam,
    d) zajęcia pasa drogowego na prawach wyłączności w celach innych niż wymienione w ppkt. od a) do c);
  9. wydawanie zezwoleń na: zajęcie pasa drogowego, zjazdy z dróg oraz pobieranie opłat i kar pieniężnych;
  10. wydawanie zezwoleń na lokalizację w pasie drogowym obiektów budowlanych lub urządzeń niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego;
  11. wyrażanie zgody na umieszczenie urządzenia liniowego w odległości mniejszej niż 5 m od granicy pasa drogowego;
  12. wyrażanie zgody na usytuowanie obiektów budowlanych przy drogach w odległości mniejszej niż określona w ustawie o drogach publicznych;
  13. wyrażanie zgody na przebudowę lub remont kapitalny istniejących w pasie drogowym obiektów niezwiązanych z gospodarką drogową lub potrzebami ruchu;
  14. uzgadnianie w zakresie możliwości włączenia do drogi ruchu drogowego spowodowanego zmianą zagospodarowania terenu przyległego do pasa drogowego;
  15. przygotowywanie umów dzierżawy lub najmu kanałów technologicznych (zlokalizowanych w pasie drogowym przez zarządcę drogi) zainteresowanym podmiotom, wybranym w drodze przetargu;
  16. prowadzenie ewidencji dróg, obiektów mostowych, tuneli, przepustów i promów oraz udostępnianie ich na żądanie uprawnionym organom;
  17. sporządzanie informacji o drogach publicznych oraz przekazywanie ich Generalnemu Dyrektorowi Dróg Krajowych i Autostrad;
  18. przeprowadzanie okresowych kontroli stanu dróg i drogowych obiektów inżynierskich;
  19. wykonywanie robót interwencyjnych, utrzymaniowych i zabezpieczających;
  20. przeciwdziałanie niszczeniu dróg przez ich użytkowników;
  21. przeciwdziałanie niekorzystnym przeobrażeniom środowiska mogącym powstać lub powstającym w następstwie budowy lub utrzymania dróg;
  22. wprowadzanie ograniczeń bądź zamykanie dróg i drogowych obiektów inżynierskich dla ruchu oraz wyznaczanie objazdów drogami różnej kategorii, gdy występuje bezpośrednie zagrożenie bezpieczeństwa osób lub mienia;
  23. dokonywanie okresowych pomiarów ruchu drogowego;
  24. objazdy ulic i bieżąca kontrola obiektów mostowych;
  25. urządzanie czasowego przejazdu przez grunty przyległe do pasa drogowego w razie przerwy w komunikacji na drodze;
  26. przygotowanie propozycji uchwał dotyczących zaliczenia drogi do odpowiedniej kategorii i pozbawienia jej dotychczasowej kategorii, zgodnie z wymogami ustawy o drogach publicznych;
  27. przygotowanie propozycji uchwał opiniujących lub ustalających przebieg dróg publicznych na terenie miasta;
  28. ustalanie obszarów charakteryzujących się znacznym deficytem miejsc postojowych;
  29. wydawanie zezwoleń na „koperty” – zastrzeżone stanowiska postojowe, do korzystania z nich na prawach wyłączności;
  30. wydawanie opinii odnośnie wykorzystania zarezerwowanego pod przyszłą budowę lub przebudowę drogi pasa terenu na cele rolnicze lub gospodarcze o tymczasowym charakterze;
  31. występowanie z wnioskami o dokonanie podziału lub podziału i scalenia nieruchomości zgodnie z przepisami o gospodarce nieruchomościami w przypadku konieczności nabycia gruntów przeznaczonych pod pas drogowy;
  32. przygotowywanie umów dzierżawy, najmu lub użyczenia gruntów pasa drogowego na cele związane z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego, a także na cele związane z potrzebami obsługi użytkowników ruchu;
  33. określanie tras przejazdu pojazdów nienormatywnych;
  34. wydawanie zezwoleń na przejazdy po drogach publicznych pojazdów nienormatywnych i pobieranie opłat;
  35. określanie miejsc włączenia ruchu drogowego spowodowanego zlokalizowaniem zabudowy do istniejącej lub projektowanej drogi;
  36. prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem ulic od odpowiedzialności cywilnej za zły stan ich nawierzchni;
  37. prowadzenie obsługi Zespołu do spraw bezpieczeństwa energetycznego miasta;
  38. utrzymywanie czystości terenów zarządzanych przez miasto;
  39. likwidowanie nielegalnych wysypisk śmieci;
  40. prowadzenie spraw w zakresie deratyzacji na terenie miasta;
  41. prowadzenie spraw w zakresie szaletów miejskich;
  42. prowadzenie spraw w zakresie zarządu zielenią miejską;
  43. prowadzenie spraw w zakresie małej architektury m.in. fontann, murów oporowych, schodów itp.;
  44. prowadzenie spraw w zakresie oświetlenia ulic;
  45. prowadzenie spraw w zakresie podświetlania obiektów zabytkowych;
  46. dekoracja miasta z okazji świąt;
  47. prowadzenie spraw w zakresie opieki nad miejscami pamięci i pomnikami;
  48. prowadzenie spraw wynikających z przepisów o cmentarzach i chowaniu zmarłych;
  49. prowadzenie spraw w zakresie cmentarzy komunalnych;
  50. prowadzenie spraw w zakresie cmentarzy zamkniętych;
  51. prowadzenie spraw w zakresie utrzymania cmentarza wojennego;
  52. prowadzenie ewidencji żołnierzy pochowanych na cmentarzu wojennym;
  53. prowadzenie spraw w zakresie ochrony przeciwpowodziowej – utrzymanie i remonty urządzeń melioracji wodnych podstawowych będących własnością miasta.;
  54. prowadzenie spraw w zakresie kanalizacji deszczowej;
  55. prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem stawów oraz rzek w zakresie określonym w wydanych decyzjach-pozwoleniach wodnoprawnych;
  56. prowadzenie spraw w zakresie studni publicznych i zdrojów ulicznych;
  57. prowadzenie spraw związanych z Ochotniczą Strażą Pożarną;
  58. prowadzenie spraw związanych z psami ras uznanych za agresywne;
  59. prowadzenie spraw związanych z działalnością miejskiego schroniska dla bezdomnych zwierząt;
  60. prowadzenie spraw w zakresie elektronicznej rejestracji psów;
  61. prowadzenie spraw w zakresie zaopatrzenia odbiorców w energię elektryczną służącą do oświetlenia ulic, placów i dróg;
  62. wydawanie decyzji:
    a) na sprowadzenie zwłok z zagranicy,
    b) na utrzymywanie psów ras uznanych za agresywne,
    c) na odebranie czasowo lub na stałe zwierząt, które są rażąco zaniedbywane
  63. opiniowanie i uzgadnianie lokalizacji obiektów na terenach utrzymywanych przez Wydział oraz robót prowadzonych na tych terenach;
  64. współdziałanie przy wdrażaniu programów pomocowych związanych z rozwojem gospodarki komunalnej.

 

[<< wróć ]

Informacje o autorze oraz zmianach niniejszego artykułu
Informację wytworzył(a):Dolny Bartosz w dniu 2011-07-29 14:11:51
Informację opublikował(a):Dolny Bartosz w dniu 2011-10-19 14:27:00
Ostatnio zmienił(a):Exner Robert w dniu 2012-09-07 08:38:02
Historia zmian dokumentu:http://archiwum.bip.gorzow.pl/history.php?id=9588