jesteś tu strona główna  jak załatwić sprawę ?  działalność gospodarcza  wydawanie wtórnika Wyszukaj w BIP
Wyszukaj tekst zawierający:



Szukaj w:
sortuj według: Kanał RSS dla kategorii Jak załatwić sprawę ? / Działalność Gospodarcza / Wydawanie wtórnika

WTÓRNIK ZAŚWIADCZENIA O WPISIE DO EWIDENCJI DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ

Opis ogólny:
Zgodnie ze znowelizowaną ustawą o swobodzie działalności gospodarczej do dnia 31 grudnia 2011 r.  wszystkie gminy w Polsce mają obowiązek przekazać swoją ewidencję do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzoną przez Ministra Gospodarki.
Poniższa informacja dotyczy przedsiębiorców jeszcze nie przeniesionych do CEIDG.
Jeżeli przedsiębiorca został wpisany na nowych zasadach do CEIDG wszelkie informacje zawarte są na stronie internetowej www.firma.gov.pl.
 
Wymagane dokumenty:
1. wniosek o wydanie wtórnika,
2. dokument tożsamości do wglądu,
3. jeżeli sprawa jest załatwiana przez pełnomocnika - pełnomocnictwo zwykłe bądź notarialne lub z podpisem poświadczonym przez notariusza do wykonania tej czynności,
4. dowód wpłaty należnej opłaty skarbowej.
Na podstawie art. 1 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. Nr 225, poz. 1635 ze zmianami) za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa na dokonanie czynności w zakresie ewidencji działalności gospodarczej oraz jego odpisu, wypisu lub kopii (z wyjątkiem dokumentu poświadczonego notarialnie lub pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu) pobierana jest opłata skarbowa w wysokości 17 zł.
Opłatę należy wpłacić na konto: Urząd Miasta Gorzowa Wlkp. Wydział Budżetu i Rachunkowości GBS Gorzów Wlkp. 07 8363 0004 0000 3968 2000 0003 z dopiskiem opłata skarbowa za pełnomocnictwo.

Sposób załatwienia sprawy:
1. osobiście,
2. przez pełnomocnika,
3. pocztą.
 
Miejsce złożenia wniosku:
1. Kancelaria Ogólna UM Gorzowa Wlkp.,
2. pocztą (przesłany na adres Urzędu Miasta).
 
Odbiór wtórnika o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej:
1. sala obsługi interesanta - stanowisko 3 (ewidencja działalności gospodarczej) tel. 95 7355 548,
2. pocztą (na adres wskazany przez przedsiębiorcę).
 
Opłaty:
- 17 zł (opłata skarbowa)
Opłatę za wydanie wtórnika należy wpłacić na konto: Urząd Miasta Gorzowa Wlkp. Wydział Budżetu i Rachunkowości GBS Gorzów Wlkp. 07 8363 0004 0000 3968 2000 0003 z dopiskiem opłata skarbowa za wtórnik zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej.
 
Termin załatwienia sprawy:
- niezwłocznie (w terminie uzgodnionym z pracownikiem przyjmującym wniosek)
 
Podstawa prawna:
1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 ze zmianami)
2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. Nr 225, poz. 1635 ze zmianami)

 [ << wróć ]

Lista załączników do pobrania dla tego artykułu:
Pokaż informacje o autorze oraz zmianach niniejszego artykułu
Informację wytworzył(a):Urbaniak Magdalena w dniu 2011-08-08 23:02:20
Informację opublikował(a):Cichońska Irena w dniu 2011-08-09 09:58:30
Ostatnio zmienił(a):Cichońska Irena w dniu 2011-08-09 09:58:30
Historia zmian dokumentu:wyświetl historię zmian dokumentu