jesteś tu strona główna  struktura organizacyjna urzędu miasta  wkm Wyszukaj w BIP
Wyszukaj tekst zawierający:



Szukaj w:
sortuj według: Kanał RSS dla kategorii Struktura Organizacyjna Urzędu Miasta / WKM

Wydział Komunikacji


Dyrektor: dr Marek Kubik

tel: 095 7355 723
fax: 095 7355 722
e-mail: wkm@um.gorzow.pl
adres: Urząd Miasta Gorzowa Wlkp., ul. Przemysłowa 53, 66-400 Gorzów Wlkp.
pok.: 103

 

Zakres działania Wydziału:

  1.  prowadzenie spraw wynikających z zarejestrowania i wyrejestrowania pojazdów;
  2. dokonywanie czynności prawnych wynikających z zawiadomień o zbyciu pojazdu i zmianie stanu faktycznego wymagającego zmiany danych zamieszczonych w dokumentach pojazdu;
  3. kierowanie pojazdów na dodatkowe badania techniczne;
  4. nadanie w drodze decyzji numerów cech identyfikacyjnych i wykonania tabliczki zastępczej;
  5. wpisywanie do dowodu rejestracyjnego terminu następnego badania technicznego pojazdu;
  6. zatrzymywanie i zwracanie dokumentów pojazdu przesłanych przez uprawnione organa;
  7. dokonywanie udokumentowanych zastrzeżeń, zastawów rejestrowych na pojazdach i ich likwidacja;
  8. wydawanie krajowych i międzynarodowych  uprawnień do kierowania;
  9. dokonywanie w prawie jazdy wpisu potwierdzającego uzyskanie kwalifikacji wstępnej lub szkolenia okresowego;
  10. prowadzenie spraw związanych z wykonaniem prawomocnych orzeczeń sądów i innych uprawnionych organów;
  11. prowadzenie spraw dotyczących kierowania kierujących pojazdami na sprawdzenie kwalifikacji;
  12. kierowanie kierujących pojazdami do poddania się badaniom sprawności fizycznej, psychicznej, egzekwowanie wykonania w tym zakresie wniosków policji;
  13. zatrzymywanie i zwracanie uprawnień do kierowania pojazdami;
  14. cofanie i przywracanie uprawnień do kierowania;
  15. prowadzenie spraw związanych z wydawaniem kart parkingowych osobom uprawnionym;
  16. wydawanie upoważnień przedsiębiorstwu komunikacji publicznej do przeprowadzenia egzaminu państwowego w zakresie pozwolenia do kierowania tramwajem;
  17. wpisywanie i skreślanie przedsiębiorców z rejestru działalności regulowanej, w zakresie właściwości wydziału;
  18. wydawanie i cofanie uprawnień diagnosty;
  19. prowadzenie i aktualizacja ewidencji instruktorów;
  20. wydawanie i przedłużanie ważności legitymacji instruktora;
  21. kierowanie instruktorów na egzamin sprawdzający kwalifikacje oraz cofanie przyznanych im uprawnień;
  22. kontrola, nadzór merytoryczny i formalny nad jednostkami prowadzącymi szkolenia kandydatów na kierowców oraz przeprowadzającymi badania techniczne pojazdów;
  23. opracowywanie materiałów w celach zastosowania w procedurach przetargowych lub konkursowych;
  24. prowadzenie wydziałowego archiwum pojazdów i kierowców;
  25. archiwizacja dokumentów pojazdów i kierowców;
  26. prowadzenie spraw dotyczących planowania, realizowania i wykonania budżetu;
  27. prowadzenie spraw wynikających z postępowania administracyjnego i egzekucyjnego;
  28. prowadzenie spraw związanych ze zmianą właściwości miejscowej kierowców i pojazdów;
  29. elektroniczne przesyłanie danych, w systemie Pojazd i Kierowca, do wytworzenia spersonalizowanych dokumentów komunikacyjnych kierowców i pojazdów;
  30. przyjmowanie elektroniczne i fizyczne wytworzonych dokumentów komunikacyjnych;
  31. gospodarowanie drukami ścisłego zarachowania i tablicami rejestracyjnymi;
  32. gospodarowanie sprzętem elektronicznym, urządzeniami i materiałami eksploatacyjnymi;
  33. opracowywanie dokumentów na żądania uprawnionych organów;
  34. opracowywanie sprawozdań statystycznych oraz informacji organom podatkowym;
  35. prowadzenie spraw związanych z tworzeniem i archiwizacją kopii bezpieczeństwa;
  36. zapewnienie bezpieczeństwa i prawidłowej eksploatacji urządzeń infrastruktury ADSxP;
  37. prowadzenie korespondencji z organami zagranicznymi w zakresie działania wydziału;
  38. wykonywanie zadań określonych przez prezydenta w zakresie współpracy przy organizacji wyborów i referendum;

 

[<< wróć ]

Pokaż informacje o autorze oraz zmianach niniejszego artykułu
Informację wytworzył(a):Dolny Bartosz w dniu 2011-07-29 14:29:55
Informację opublikował(a):Dolny Bartosz w dniu 2011-10-19 14:26:18
Ostatnio zmienił(a):Exner Robert w dniu 2011-10-27 15:03:19
Historia zmian dokumentu:wyświetl historię zmian dokumentu